I definicja
Dropshipping – model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłanie ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę towaru do klienta. def.: Wikipedia
II definicja
Dropshipping, to metoda-sposób handlu detalicznego, gdzie sklep detaliczny sprzedaje produkty nie posiadając ich na swoim magazynie – produkty te fizycznie znajdują się na magazynie firmy trzeciej ( w naszym wypadku centralazabawek.pl) i są wysłane do Klienta bezpośrednio z hurtowni bądź magazynów współpracujących.
W rezultacie Sprzedawca fizycznie rzadko dotyka lub widzi sprzedawany towar ponieważ trafia on bezpośrednio do klienta z pominięciem sprzedawcy.
Największa różnica pomiędzy dropshippingiem a standardową sprzedażą polega na tym, że Sprzedawca nie magazynuje towaru a zamawia go u hurtownika lub producenta i płaci za towar dopiero w momencie, gdy sprzeda towar Klientowi.
Ten wyjątkowy model sprzedaży ma szereg zalet, lecz ma także i wady:
ZALETY - kliknij aby przeczytać więcej. WADY - kliknij aby przeczytać więcej. CZY WARTO? - kliknij aby przeczytać więcej
|
SKALOWALNY – w tradycyjnym biznesie, jeśli otrzymasz trzy razy więcej zamówień, masz trzy razy więcej pracy. Wykorzystując dostawców dropshippingu, większość pracy będą wykonywali dostawcy. Wzrost sprzedaży zawsze powoduje przyrost dodatkowej pracy, jednak w dropshippingu nie jest on tak znaczący jak przy standardowych przedsięwzięciach.
Wszystkie te zalety czynią dropshipping bardzo atrakcyjnym modelem sprzedaży zarówno dla nowych jak i już działających przedsiębiorców. Oczywiście nie ma róży bez kolców i jeśli są zalety są również i pewne wady.
WADY
MNIEJSZE MARŻE – mniejsze marże to największa wada dla operujących na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedawców operujących w dropshippingowej niszy. Ponieważ jest tak łatwo zacząć, a koszty są minimalne wielu sprzedawców obniża ceny próbując zwiększyć swoje przychody. Oni zainwestowali tak mało w swój biznes, że mogą pracować na bardzo małej marży.
AKTUALIZACJA STANÓW MAGAZYNOWYCH – Jeśli masz własny magazyn stosunkowo łatwo jest nadzorować co jest a czego nie ma na magazynie.
Jednak jeśli prowadzisz sprzedaż o wielu dostawców, którzy obsługują również innych sprzedawców, stan magazynowe zmieniają się cały czas. Dlatego bardzo ważne jest, aby odpowiednio zsynchronizować uaktualnianie stanów magazynowych w swoim sklepie ze swoimi dostawcami.
RÓŻNE TOWATY NA RÓZNYCH MAGAZYNACH – Jeśli sprzedajesz towary od różnych dostawców, produkty będą dostarczane z różnych magazynów, co niewątpliwie komplikuje proces zamówień jeśli klient wybierze różne produkty z różnych magazynów.
Powiedzmy, że klient wybierze trzy produkty z trzech różnych magazynów – trzeba wtedy zrobić trzy osobne wysyłki, będą trzy osobne koszty wysyłki i nawet jeśli klient zgodzi się je ponieść zautomatyzowanie takiej operacji w sklepie może być trudne.
Czy warto?
To musicie Państwo już sami ocenić. Dropshipping jest świetną metodą na sprzedaż, nie jest jednak perfekcyjną, bezstresową i pozbawioną wad metodą prowadzenia odnoszącego sukcesy biznesu. Wiele procesów jest skomplikowanych i ważne jest aby je właściwie zidentyfikować a następnie się z nimi zmierzyć. Dobra wiadomość jest taka, ze się da J bo robią to z powodzeniem inni a my w tym Państwu pomożemy.
Dropshipping idealne nadaje się nie tylko dla początkujących bo łatwo jest zacząć. To również świetny sposób na rozszerzenie oferty dla firm już prowadzących sklepy internetowe a także stacjonarne, z jednej strony mogą rozszerzyć ofertę z drugiej wiele firm decyduje się na outsourcing – całkowicie przenosząc obsługę do firm dropshippingowych. Również wielu producentów, powierza sprzedaż firmom dropshippingowym dzięki czemu mogą poświecić więcej czasu na procesy związane z produkcją.